I dag dro vi sammen med Narvik Cykleklubb avgårde med turneens 45. arrangement, og for et mini-jubileum det skulle bli!
Vi hadde fått låne hele Kirkeveien, og her bygde vi opp en nærmest uendelig lang arena. Før start sørget vi for å få skrudd opp krana på maks, og lot regnet skylle gjennom gatene, så det hele sto skinnendeog klart til nedtellingen skulle begynne.
En time før dagens første start skulle gå avgårde, strømmet deltagere og publikum til det flotte Thon hotell teltet, hvor særdeles hyggelige representanter fra Narvik CK delte ut startnummer og t-skjorter. Fem klasser skulle få svinge seg i den langstrakte raske løypen, som for anledningen var hermetisk lukket for alt annet enn Narviks entusiastiske syklister.
Runde på runde ble tilbakelagt, og kidsa spant rundt mens publikum jublet og heiet for full hals. Selv en herlig sykkel-ettermiddag har en slutt, men selv om alle barna hadde syklet igjennom og mottatt premier etter en fanatisk innstas, var ikke dagen helt over.. Vi skulle nemlig ha vår verdenskjente premieseremoni, hvor hele seks unge syklende Narvikinger skulle få komme opp på den store scenen og enten ikle seg en av fem proffe sykkeltrøyer, eller bestige sin nye sykkel fra Nakamura.
Rytter på rytter hoppet opp på scenen og vi fikk rekordraskt delt ut de fem trøyene og en sykkel. Sykkelvinneren i Narvik ble Mie Strøm Johansen på 4 år, vi gratulerer!
Narvik CK kan mer enn bare å servere kaffe, brus og pølser, for dagens nedrig var nemlig årets raskeste og vi klokket inn på under 44 minutter og 31 sekunder! God natt fra Thon Hotell Harstad, neste stopp er Stokmarknes fredag den 5. Vi gleder oss!





















